Breien voor het goede doel (makkelijk voor beginnende breier)

  • Rineke

    Voor mensen die gewoon lekker willen breien zonder ingewikkelde patronen. Of voor mensen die restjes wol op willen maken is dit misschien leuk.

    Mijn oma breit al jaren dekens voor het goede doel. Het zijn lapjes dekens van allemaal lapjes van 20 bij 20 cm. Mijn oma breit daar een rand omheen en zet de dekens in elkaar.

    Ze zoekt de lapjes op kleur bij elkaar en probeert er iedere keer weer een mooie deken van te maken. Deze dekens gaan mee naar verschillende landen zoals bv Roemenië.

    Heb je zin om voor het goede doel ook lapjes te breien????

    Alle lapjes zijn welkom, kleur of soort wol maakt niet uit. Het enige dat van belang is is dat ze 20 bij 20 zijn.

    Als je meer informatie wilt laat het me even weten.

    Groetjes Rineke

  • maria

    Ik brei af en toe ook eens van restjes: dekentjes voor een kattenopvanghuis.Ook een heel goed doel.En ik weet precies waar ze terechtkomen en met die oosteuropese landen ben ik daar niet altijd zo zeker van.:)

  • *Marianne*

    Ik heb ook altijd zo van voor de goede doelen is altijd heel veel animo, laat ik daarom maar voor de dierendoelen gaan (daarvoor zijn altijd minder gegadigden) en dan die waarvan ik het kan nagaan en ook kan zien. Bij mij gaan de oude tafelkleden, dekens e.d. ook altijd naar het dierenasiel.

    Prima initiatief hoor die dekens! En al helemaal als het kleine lapjes van 20x20 zijn!

    Ik haak echter liever.

  • creadia

    rieneke stuur mij op mijn prive email adres dwinkel apenstaartje hetnet punt nl de gegevens maar dan kijk ik wat ik doen kan voor je. kan best zijn dat ik af en toe een lapje wil breien en dan kan ik ze naar je oma sturen.

    goed doel trouwens.

  • annie

    Heb van deze pagina's gehoord van mijn zus, las net over de gebreide lapjesdekens voor het goede doel. Zelf brei ik ook veelal voor het goede doel, en te weten voor Dorcashulp Andijk,weet zeker dat het goed terecht komt,maar reageer omdat er iemand liever haakte, dan breien . Nou van kleine gehaakte lapjes kun je ook prachtige deken{tjes} maken, echt een leuke manier om restjes garen te verwerken.

  • *Marianne*

    Klopt, ik haak ook voor het dierenasiel af en toe wat /kussentjes/dekentjes van oude restjes. Gemakkelijk af te leveren als het dichtbij is.

  • Joke-50

    Hallo Maria,

    U/je hebt het over dekentjes voor een poezenhuis. Zou ik hiervan het adres mogen want ik vind dit een fantastisch doel. Wat voor maten moeten de dekentjes zijn?

    Ik hoop gauw iets te horen zodat ik mijn voorraad wol kan opmaken.

    Groetjes van Joke-50

  • sophia

    ik wil graag breien voor een goede doel.

    weet iemand een adres?

    gr, sophia w

  • Rineke

    Stuur me maar een privé berichtje.

  • Alja

    Hoi Rineke,

    Stuur jij me nog wat foto's? (zoals beloofd)

    Groetjes Alja