patroon gezocht van 'lucifers' trui

  • Tineke

    Wie weet in welk blad dit patroon heeft gestaan? Volgens degene die het zoekt, staat het in een Ariadne van 1983, maar daar staat het niet in (alle nummers van 1983 zijn doorgezocht, en er zijn maar een paar die pagina 103 hebben).

    Misschien een losse uitgave van één of ander handwerkblad?

    Wie weet in welk blad, naam/nummer?

    Groetjes, Tineke

  • Annemie Rook

    Op marktplaats staat het patroon te koop voor een klein bedrag: http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/breien-en-haken/m663730751-breipatroon-lucifer-trui.html

  • Tineke

    Hallo Annemie,

    klopt. Deze mensen hebben het patroon te koop, maar het gaat ons erom uit welk blad dit komt…die mensen geven aan: een handwerkblad uit 1983.

    Ik heb Ariadnes van 1983 doorgebladerd, maar er zijn maar een paar die pagina 103 hebben, de meesten houden op bij 80-90 pagina's.

    Het patroon komt mij bekend voor, maar ik weet zeker dat het niet in een Ariadne van 1983 heeft gestaan, maar waar dan wel in, vandaar de vraag…

    Ik hoop dat er nog meer reacties komen.

    Groetjes, Tineke

  • Annemie Rook

    Ah, okay dat is duidelijk. Misschien is het dan het Maandblad voor Handwerken Steek geweest? Ik heb veel handwerkbladen. Als ik iets tegenkom laat ik het je zeker nog weten. Succes met je zoektocht!

  • jacqueline

    hallo allemaal,

    ik ben degene om wie het gaat en inmiddels heeft iemand gereageerd en had het blad liggen.

    het bleek een extra uitgave te zijn. het is net binnen gekomen en ja hoor ik herkende het gelijk.

    heel erg bedankt voor het meedenken.

    Tineke wil jij de advertentie verwijderen, en nogmaals extra dank voor jou, omdat je deze advertentie hebt gezet.

    jacqueline

  • Tineke

    Hallo Jacqueline,

    mooi dat je het blad gevonden hebt. Is het een extra brei-special van de Ariadne? Daarnaar ben ik wel benieuwd.

    Helaas kan ik dit bericht niet meer verwijderen, maar als we niet meer reageren, zakt het vanzelf naar beneden…

    Groetjes, Tineke

  • Annemie Rook

    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De trui kwam me al erg bekend voor maar ik weet dus ook niet uit welk blad. Misschien heb ik het hier wel in de kast staan. Ik hoor dus heel graag in welk blad het staat.

    Tineke Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Jacqueline,

    >

    > mooi dat je het blad gevonden hebt. Is het een

    > extra brei-special van de Ariadne? Daarnaar ben ik

    > wel benieuwd.

    >

    > Helaas kan ik dit bericht niet meer verwijderen,

    > maar als we niet meer reageren, zakt het vanzelf

    > naar beneden…

    >

    > Groetjes, Tineke

  • Tineke

    Hallo Annemie (en anderen)

    dit is de voorkant van die special Ariadne uit 1983.

    Jacqueline heeft mij een foto gestuurd.

    Groetjes, Tineke

  • Annemie Rook

    Tineke, bedankt! Die heb ik toch niet in mijn collectie. Ik heb wel alle Ariadnes en ik ben ervan overtuigd dat de trui in een van die Ariadnes staat. De specials waren een verzameling van patronen die ook al in Ariadne waren verschenen. Als ik hem tegenkom laat ik het nog wel weten.

  • Tineke

    Hallo Annemie,

    ik heb heel veel Ariadnes doorgespit, maar kan het patroon (nog) niet vinden. Als deze uitgave van 1983 is, dan zal het patroon wel in 1981-1982 erin hebben gestaan, dacht ik zo.

    Misschien kom ik het nog weleens tegen. Dan laat ik je het ook wel weten. (Ik krijg altijd een mailtje dat op dit bericht is gereageerd, omdat ik dat heb aan gegeven, ‘volg de discussie’..)

    Groetjes, Tineke