wie heeft er gratis wol over

  • rinske

    Wie heeft er in Bodegraven nog wat wol over?ik kom het bij u halen

  • chanita

    zal je toch eerst moeten vertellen waar je het voor nodig hebt.

  • Marja

    Ik heb een winkel met breigaren.

    Iedere week krijg ik wel vragen voor gratis breigaren.

    Waarom? Ik moet het ook kopen en krijg zeker niets gratis bij de groothandel.

    Zoveel mensen willen gratis breien. Het is echt niet leuk meer

  • Ellesje

    Maar er zijn toch zat mensen die restjes over hebben en het geen probleem vinden om het weg te geven. Vaak zijn de mensen die vragen om gratis wol ook bezig voor een goed doel in binnen- en of buitenland of voor het werk in ouderenzorg o.i.d. dus ik vind het niet eens zo'n hele rare vraag hóór. Zou het zelf niet zo snel bij een breiwinkel gaan vragen, maar dit terzijde.

    Vind ook niet dat iemand verantwoording moet afleggen wat hij/zij met de gratis breigaren wil gaan doen. Vragen staat vrij en wil of kan men geen breigaren weggeven is dat ook prima lijkt me. Ik heb op zich wel breigaren over, maar ga het al aan een ander goed doel geven en woon bovendien niet bij TS in de buurt.

  • MarianneP

    Als ik hoor wat mensen weggooien na het opruimen van een huis b.v, vind ik de vraag ook niet raar. Kijk ook eens bij de kringloopwinkel .

  • Marja

    Het is geen rare vraag,

    Maar het is altijd voor een goed doel en voor het brei clubje van oma.

    Ik heb dat al zovaak gehoord.

    Ook heb ik een klant uit Roemenie.

    Ze vertelde dat de kinderen daar, helemaal niet in zulke gebreide truien willen lopen.

    Het wordt gewoon weg gegooid!!

  • maria

    Ik reageer nooit op vragen om gratis wol die hier geplaatst worden.

    Ik heb er nl een heel goed doel voor::

    Mijn inmiddels 92 jarige vriendin die zeer slechtziend is, kromme, bijna gevoelloze vingers heeft, zeer slechthorend is en die al sinds haar 65e jaar alleen van de AOW moet rondkomen, breit in zo'n clubje van oude dames.Die dames kunnen echt niet dure wol kopen in een handwerkwinkel. Ze breien lapjes van 10/10 cm van gekregen wol.Een “jongere”dame die nog wél goed kan zien enz. naait die lapjes tot dekens.En die dekens gaan naar een paar vaste adressen in Roemenie, tehuizen voor bejaarden e.d. Ze worden daar met andere goederen, gebracht in een busje dat door de eigenaar gratis ter beschikking wordt gesteld en dat gereden wordt door chauffeurs die dat in hun vrije tijd en voor niets doen.En in die tehuizen zijn ze er erg blij mee.En ze worden zichtbaar gebruikt.

    .

    En mijn oude vriendin is blij dat ze met dit werk toch nog iets nuttigs doet.Ondanks het feit dat ze, als ze een steek heeft laten vallen, moet wachten tot er iemand op bezoek komt die de gevallen steek kan ophalen!!

  • Hanneke

    Ik heb nog genoeg wol en katoen en veel breinaalden voor niks