breisteek binnen en buitenkant gelijk

  • whitney

    Ik wil graag een breisteek maken die ad binnenkant en buitenkant er gelijk uit ziet.

    Dus niet alleen rechte ribbels. heeft iemand een tip? het is om een lange sjaal te maken die je 3 keer om je nek draait. Dus de binnenkant komt ad buitenkant zichtbaar. Ik wilde wel graag streepjes erin. Ik moest trouwens voor dit prikbord mij opnieuw aanmelden.. waarom ?

  • whitney

    bv 4 pennen ribbels,dan 1 pen averecht en dan weer 4 rechte ribbels. Maar dat wordt ad achterkant toch niet hetzelfde als ad voorkant.

  • Florence

    Ik weet niet of je echt één steek zoekt of een patroon dat aan de binnen- en buitenkant hetzelfde effect geeft?

    Misschien té voor de hand liggend, maar boordsteek is aan de binnen- en buitenkant gelijk… daarmee kun je zelfs kabels maken die er aan de voor- en achterkant hetzelfde uitzien…

    als je op reversible cable zoekt krijg je dat soort patronen, bijv. deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/reversible-cable-scarf-7

    En ook gerstekorrel wordt gelijk … en alle variaties daarop, 4 recht 4 averecht, 4 naalden hoog en dan wisselen bijv.

    Als je op reversible stitch zoekt in ravelry krijg je ook nog van alles.

    Succes, Florence

    Owjah en de patentsteek wordt toch ook hetzelfde aan de binnen- en buitenkant?

  • whitney

    heel hartelijk bedankt! ik ga het uitproberen.

  • juliane

    Patentsteek misschien ook een optie?

  • Lenie50

    Of gerstekorrel?

  • Els

    Ik heb een voorbeeld van een patentsteek in 2 kleuren, zo mooi eigenlijk. Wil hem zelf voor een sjaal gaan gebruiken enne … voor en achterkant hetzelfde.

    Els

  • whitney

    ik lees net jullie antw. Ik heb de patentsteekgenomen. Met links de draad voor, 1 st.ave re. afhalen en dan 2 samen breien.

  • Marianne

    Ik heb een trui met een leuk patroon. Ik zou graag weten welke steek dit is. Ik heb 2 fotos van de voor en achterzijde, maar kan deze niet meesturen