wie weet waar je goedkopen wol kan kopen?

  • Ria-55

    ik ben hier nieuw,dus even wennen hoe deze site werkt.

    ik hheb vanmiddag al een berichtje geplaats,en dat ging goed:)

    maar ik heb een vraag.

    ik koop mijn wol bij zeeman,vanwegen de centjes. ( 0.80 per bolletje bij zeeman)

    maar veel kleuren hebben ze niet,dat vind ik wel jammer.

    veel poppenkleertjes gemaakt,maar ik wil ook wel een vestje gaan breien voor mijn kleinzoon.van 1.5 jaar.

    maar dan lijkt mij die wol van zeemaan niet zo goed.

    wand als ik meer geld kwijt ben aan de wol,dan kan je het net zo goed een vestje kopen.

    ik hoop op een Tip

    groetje van Ria

  • cvandermaat

    Bij de wibra hebben ze ook relatief goedkope wol en verschillende kleuren

  • Hinke

    Hoi Ria,

    Welkom hier!! Ik heb zelf geen kleine (klein) kinderen maar ik denk dat je voor kinderkleertjes heel goed de acryl van Zeeman en Wibra kunt gebruiken. Maar ook via internet zijn er vaak allerlei soorten garens te koop die niet zo duur zijn. Iemand had hier laatst een site voor me maar die ben ik dus al weer even kwijt, moet ik even bladeren hier.

    Of op de markt is soms ook van alles te koop.

    Je krijgt vast nog wel wat meer tips, succes in ieder geval.

    Hinke.

  • Ria-55

    wat lief van jullie om al zo snel te reageren.

    vind het een hele leuke site.

    zie wel dat er een hoop te lezen valt,dus de winterdagen komen wij wel door.

    groetjes Ria

  • Hinke

    Ria heb de site al weer gevonden: http://www.hobbygigant.nl daar zou je ook een keer kunnen kijken. En op marktplaats staat soms ook van alles.

    En ja, we proberen hier altijd elkaar te helpen!!:)

    Hinke.

  • wilma117

    hallo, Bij de action hebben ze ook goedkope wol, je moet er wel snel bij zijn want het vliegt echt de winkel uit, Ze krijgen wel vaak een nieuwe zending. Qua prijs Wibra en zeeman

  • Marièlle67

    Bij de wolkraam van de Distel op de markt hebben ze ook vaak heel goedkope wol. Soms ook gewoon wol voor 50 cent per bol die eerst 5 euro kostte en zo.

    En soms heb je ook dumpwinkeltjes die goedkope wol verkopen. Geen idee waar je woont maar hier in Alphen aan den Rijn zit er bijv. eentje in de Raadhuisstraat die heel vaak mooie wol in allerlei kleuren heeft voor minder dan een euro per bol.

    Groetjes

    Marièlle

  • Angelique

    Hoi Ria,

    Voor mijn 5 nichtjes (in de leeftijd 1 tot 8 jaar) brei ik meestal met Wibra-wol. Ze vinden de truien/vesten heerlijk warm. Dan ben je voor een paar euro klaar. En ze hebben behoorlijk veel kleuren. Persoonlijk vind ik de Wibra-wol prettiger breien dan de Zeemanwol. Maar smaken verschillen.

    Andere wol koop ik bij een handwerkwinkeltje in Bunschoten. Daar hebben ze bolletjes wol van 50 gram vanaf 1,50 euro. Dat vind ik ook niet zo duur.

    Bij ons in Amersfoort is de Euroland veranderd in een hobby-zaak. Volgens mij heet ie de Hobbyland. Daar hebben ze Phildar-wol voor 1 euro per bol van 50 gram. Dan kun je ook voor weinig iets moois breien.

    De Lidl en Aldi hebben ook geregeld wol in de aanbieding. Maar dan moet je even de reclames in de gaten houden, ze hebben het niet altijd.

    Vaak zie je ook bij wol-/handwerkwinkels pakketten met 10 bollen wol hangen voor bijv. 10 euro. Dit zijn ook leuke aanbiedingen.

    Zo zie je maar, er is best veel goedkope wol te vinden. Succes met zoeken.

    Groetjes Angelique

  • Ellesje

    Ik ben niet zo van de wol, maar meer van de katoen; vind ik prettiger werken. Lijkt me ook prettiger dragen ook omdat ik meestal kleine vestjes e.d. brei!

    Heb pas een paar leuke partijen gekocht via marktplaats; moet je wel goed kijken en treffen, maar deze waren gewoon netjes verpakt en nieuw. Ook via internet: www.wolman.nl vind ik prettig en zo zijn er nog een paar. De wolman staat trouwens ook weer her en der op de markt, dacht in Brabant, maar dan moet je even op de site kijken.

  • Dianaatje

    En niet te vergeten bij de Lidl. Vorige week nog pakketten met een breinaald er bij in.