Breimachine - hoe en wat?

  • Mieke (o.a. islamitische kleding)

    Dag,

    ik ben op zoek naar een breimachine. Maar ik weet heel weinig van breimachines af. Ik dacht dat er hier vast wel mensen waren die me verder op weg kunnen helpen.

    Mijn eisen: eenvoudig te bedienen!

    Ik wil er rechte lappen mee kunnen breien en bij voorkeur rondbreien (dus kokers, maar dan wel heel breed). Het mag niet al te groot zijn, een tafelmodel zou geweldig zijn.

    Maar zo niet, dan hoor ik graag van hoe en wat wel. Aan welke prijzen moet ik dan ongeveer denken (zowel met als zonder het rondbreien?)?

    Groeten Mieke

    ———————————

  • Mieke (o.a. islamitische kleding)

    Niemand? Jammer. :(

    Groetjes Mieke

    ————————–

  • Els

    Ik kan wel wat van mijn ervaring vertellen:

    Ik heb zowel een grof- als een fijnbreier. Niks geautomatiseerd en geen dubbelbed. Ik denk dat je om kokers te breien een dubbelbed nodig hebt.

    Ik vind het vooral veredeld handwerk op mijn machines, gebruik ze voor lange stukken tricot, de mooie regelmatige steek die dat geeft vind ik prachtig. Ik houd erg van ajourbreien op de hand, en alle andere soorten van patroonbreien. Dat blijf ik dus op de hand doen, daarom wil ik ook geen computergestuurde machine. Weliswaar kun je dan snel en veel beter dan op de machines die ik heb, breien wat je in je hoofd hebt en dus uniek en dus snel, ik heb daar niet zo'n zin in. Zeg nooit nooit, maar dat is op dit moment voor mij de situatie.

    Omdat ik een heel oude Knittax van mijn moeder had, heb ik me vertrouwd gemaakt met de breimachine (al vanaf mijn 10e of zo). zo heb ik vroeger veel recht toe recht aan truitjes voor mijn kinderen gemaakt b.v. Een paar jaar geleden heb ik die weer eens tevoorschijn gehaald. Inmiddels was ik bekend met Marktplaats en ben eens gaan snuffelen. Zo kwam ik terecht in wat er aangeboden wordt en heb toen een Brother KH-585 kunnen kopen. Net wat meer mogelijkheden die toch binnen mijn doel bleven. Daar heb ik veel op gemaakt (inmiddels voor de kleinkinderen) en groeide ik naar de grofbreier, want ik wilde wel met dikkere garens ook aan de gang. Die grofbreier heb ik een paar weken (ook via marktplaats). Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd.

    Al met al denk ik dat je vooral moet weten wat je met de machine wil. Wat is je doel.

    Ik hoop dat je wat kunt met mijn ervaringen.

    Els

  • Mieke (o.a. islamitische kleding)

    Ja, ik heb zeker wel wat aan je ervaring. Bedankt!

    Ik zou evt. ook wel ajour willen breien om die machine, maar verder niet veel moeilijks en ingewikkelds. Een dubbelbeds is duurder waarschijnlijk, maar ws. ook veel ingewikkelder te bedienen.

    Als kokers niet kunnen, is het alleen maar rechte lappen breien. Geen ingewikkelde meerderingen en minderingen, dus. Tenminste, dat is voor nu. Misschien dat ik dat op termijn ooit zou willen, maar daar ga ik nu zeker niet vanuit.

    Groeten Mieke

    ———————

  • Mieke S

    Misschien kun je wat vinden via Google?

    Er staan me van jaren geleden wat duitse sites bij.

    En je kunt lessen volgen bij M en M in Twello.

  • marianne van Lieshout

    http://breimachineforum.tipp2001.nl

  • Roxane

    beste Mieke,

    Ik heb hier een Toyota KS950 breimachine die ik weg doe. Er zit een extra assesoires bij, een vd vele, waarmee je dubbele boorden kunt breien. Lappen recht toe recht aan gaat snel en perfect. Ook zit er een intarsiaslede bij. En een complete nooitgebruikte super chager K86-3. Plus uitgebreide NL handleiding. Een wolhaspel en een box om de bollen wol in te scheiden zodat het niet in de knoop kan. De machine is van +1990 en ik heb er één trui op gebreid. Ik ben meer achter de naaimachine te vinden en vond het breien niet zo leuk, Hij staat ingepakt en ongebruikt op zolder en dat vind ik jammer, vandaar dat ik m nu weg wil doen. Nieuwprijs was F2999,- Ik weet niet of je belangstelling hebt? Dan kun je me mailen. Vanmiddag zet ik m op marktplaats (onder Ro omgeving Amersfoort) daar staan ook foto's bij. Vriendelijke groet, Roxane

  • Mieke (o.a. islamitische kleding)

    Ja, ik heb wel interesse. Kan ik je later vanavond nog even mailen?

    Groeten Mieke

    ———————–

  • roxane

    Hallo Mieke,

    Ja hoor, je kunt me mailen, maakt niet uit wanneer, ik hou het wel in de gaten.

    Roxane

  • adrie

    hallo mieke

    ik heb een enkelbed voor je voor 50 euro een fijn breier

    voor kokers heb je een dubbelbed nodig

    ik woon in Neede als je het wat ljkt mag je me mailen

    email adres is grada@tele2.nl

    groetjes adrie