babyjasje met ronde pas, Hoera, patroon gevonden

  • Tineke

    Hallo breisters,

    wie heeft voor mij het patroon van een babyjasje, maatje 62 of zoiets.

    Vroeger heb ik het gebreid voor mijn dochter, maar ik kan het patroon (natuurlijk) nergens meer vinden.

    Het is gebreid in gerstekorrel, volgens mij nadat de mouwen erbij zijn gezet, dat je dan de pas in tricotsteek met minderingen breit, het jasje sluit met een koordje in de halsboord.

    Volgens mij zat onderaan de mouwen ook een gaatjestoer met een koordje?? Wie herkent dit patroon.

    Op het plaatje stond o.a. ook een mutsje bij.

    Groetjes, Tineke (stikra@home.nl)

    Gisteravond was ik aan het zoeken naar een breipatroon voor een overgooier, en ja hoor, in een uitgeknipte bijlage van een Libelle (met babypatronen) zat het bewuste patroon. De omschrijving zoals hierboven klopt allemaal……

    Het patroon komt uit een Ouders, pagina 87 en 88 en een klein stukje van een andere pagina.

    Hoe oud het patroon is weet ik niet, het is ‘nat’ gekopieerd,….waarschijnlijk gedaan op het kopieerapparaat van mijn vroegere werkgever. Het apparaat kopieerde en het papier kwam er ‘vochtig’ uit…..Vaak moest je die vellen apart te drogen leggen, anders kleefden ze aan elkaar. Ik denk dat de “Ouders” van ca. 1984/1985 is.

    De titel: Babykleertjes: jasje, broek, muts, sokjes.

    Op de pas van het jasje en de bovenkant van de tuinbroek staat iets geborduurd, het lijkt wel op een kippetje???

    Aan de mouwen (pols) en aan de onderkant van de broek (enkel) zit een gaatjestoer waar een koordje doorheen is geregen, aan elk einde van het koordje zit een pompoen….

    PURE NOSTALGIE…

    Nu kan ik gaan breien.

    Groetjes, Tineke

  • lieny

    Ik heb denk ik nog wel een patroon van een babyjasje met ronde pas.

    Of het precies is zoals je beschtijft weet ik niet hoor.

    Ik ga zo meteen na het eten,even voor je kijken,en scan een plaatje.

    tot straks,Lieny.

  • lieny

    Deze heb ik gevonden,als je er graag eentje van hebt,zet dan je email in een pb,en het patroon komt naar je toe.

    In de beschrijving staan geen maten,maar leeftijden.

    groetjes,Lieny.

  • whitney

    Ach wat schattig!

  • Els

    Die zijn echt schattig! Jammer dat mijn kinderen dat voor hun kinderen geen leuke truitjes vinden.

    Els

  • marionst

    Hallo Lieny.

    Wat een prachtige truitjes, vooral het pakje vind ik erg mooi.

    Graag krijg ik de patronen van je.

    mijn email is: marion.stuijfzand@gmail.com

    Alvast bedankt

    Marion

  • Anneke

    Hoi Lieny, zou ik het patroontje van het pakje mogen krijgen?

    Alvast hartelijk bedankt.

    Anneke

  • lieny

    Anneke ik heb geen email van je!!

    Lieny.

  • marionst

    Hoi Lieny.

    Bedankt, het lijkt overtoom wel (tu)

    Marion

  • Anneke

    Hoi Lieny mijn e.mail is j.gijswijt@chello.nl

    Dank je wel Anneke