pand krult aan de onderkant

  • Els

    Klopt helemaal! Strijken en met name persen alleen als het materiaal is wat er tegen kan en de instructie volgen op het etiket wat betreft het aantal gegeven ‘punten’ in het symbool van het strijkboutje.

    Els

  • creadia

    ik zou als ik jou was gewoon net boven de ribbels aan de onderkant een draad er uit trekken, de steken opzetten en een paar toer 1 recht 2 averecht breien. een cm of 4 5 dan rekbaar afkanten. ik denk dat je probleem dan opgelost is. als je niet weet hoe dit moet mag je me prive mailen. dan leg ik je dit uit. suc6

  • Tine Winkel

    Dames,

    Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Als het met opspannen niet lukt, zal ik denk ik toch maar de boord even uithalen en dan van boven naar beneden breien. Ik brei dan toch maar wel weer een ribbelboordje, want dat hoort toch wel echt bij dit patroon. (en een volgende keer kies ik een beter patroon - al doende leert men).

    Tine

  • thea

    Hoi,

    De steken aan de onderkant opnemen, en 3 cm breien met pennen die zekere 1.5 dunner zijn dan de pennen waar je mee hebt gebreid.

    Dit wordt dan een zoom die je naar binnen slaat en vastzet.

  • Tine Winkel

    He, ook een interessante oplossing. Ik ben alleen bang dat je dat ziet bij naalddikte 4 - de onderrand wordt dan toch veel dikker?

    Tine