olifantentrui voor kindenen

• Willeke

Mijn moeder heeft vroeger, toen mijn kinderen klein waren (nu 27 en 28 jaar) een olifantentrui voor ze gebreid. Een arm was de slurf en op de buik en rug stond de olifant. Dit was hun lievelings trui. Nu dat ik zelf oma ben geworden, zou ik voor mijn kleinkind ook zo'n trui willen breien. Helaas is mijn moeder overleden, dus heb ik geen patroon. Verder op internet gezocht, maar kon het niet vinden. Heeft iemand hier een patroon van?

Dat zou ik heel fijn vinden. Alvast bedankt!

Groetjes,

Willeke

• Hinke

In 2007, 2008 en jan. van dit jaar is er hier ook gesproken over een olifanttrui, zie hier hier en hier als het goed gaat:) Anders even zoeken met olifanttrui en olifantentrui.

Maar misschien reageert degene die toen een patroon had ook zelf wel.:)

Hinke.

• Dora

Er heeft er een in een Ariadne gestaan en ook in Margriet. Wil vanmiddag wel even zoeken.

• Tineke

Hallo Willeke,

ik heb laatst die oproep gedaan voor de olifantentrui.

Als je me mailt op: stikra apestaartje home.nl, kan ik je een scan sturen. Ik heb 2 soorten truien.

De juiste zal er vast bijzitten. Ik heb alle scans van de patronen nog in de computer opgeslagen staan, dus kleine moeite.

Groetjes, Tineke

• Tineke

Hallo Willeke,

jij vroeg om het patroon van die truien.

Ik heb patronen voor baby's in mt. 68-74, 80-86 en kleutermaat 104 en 116.

Als je me wilt mailen op stikra@home.nl, stuur ik je een scan van de voorbeelden.

Groetjes, Tineke

• mathilde

http://www.marktplaza.nl/breipatroon-876-trui-met-olifant-7535399.php

hier eentje?

• Tineke

Hallo Mathilde,

hierbij de afbeeldingen van de trui die gevraagd wordt. 1 mouw is een slurf en ook op de achterkant staat de olifant.

Groetjes, Tineke

• marionst

Hoi Tineke.

Ik ben helemaal blij.

Groetjes

Marion

• werner

Ik heb meer dan een half uur gezocht voor U op het internet. Helaas niets gevonden wat lijkt op uw beschrijving. Al brei ik niet, neem ik aan dat het toch vrij eenvoudig moet zijn om op basis van een bestaand patroon met contrasterende kleuren een mouw als slurf te breien en met behulp van een tekening van de kop van een olifant op zowel de voor als de achterkant iets te fabriceren dat er op lijkt. Sorry ik kan verder ook niets meer bedenken. Succes.

• Tineke

Hallo Werner,

vlak boven jouw reactie staat marionst, daarboven staat een reactie van mij, Tineke.

Als je die aanklikt, zie je afbeeldingen van de olifantentruien.

Van deze 2 truien heb ik de patronen.

Heb je interesse voor de patronen, mail me dan: stikra@home.nl.

Groetjes, Tineke