Ik heb er ook nog geen last van gehad en brei ook met naalden van Zeeman en Wibra. En ik brei best wel strak. Maar mijn oma deed wel de pennen door het haar kan ik me herinneren.
Ik heb nu de pennen langs een kaars gestreken en door mijn haar gehaald. Het helpt inderdaad wel iets.
Misschien heeft het ook nog te maken met het soort wol waar ik mee brei. Het is heel onregelmatig met dikkere en dunnere stukken in de draad. Dat glijdt misschien ook minder makkelijk dan gewone wol.
Wat grappig al die tips, ik heb zelf nooit (afkloppen) stroeve naalden maar de meeste zijn ook al heel oud, misschien daarom wel:D
En die broddellapjes hihihi En dan te bedenken dat ik handwerken ontzettend leuk vond (vind) maar op vrijdagmiddag verplicht op de lagere school terwijl de jongens gingen sporten vond ik vreselijk, ik had veel liever met die jongens mee gegaan. Belachelijke regel eigenlijk:D:D:D Ik zou het voor mijn kinderen absoluut niet geaccepteerd hebben, maar gelukkig was het in de jaren 80 toen al niet meer zo!!
Hinke.
Weet je dat het bij ons op school wel zo was? Meisjes kregen naailes en breien enzo maar wat de jongens gingen doen weet ik eigenlijk niet. Niet sporten in ieder geval, misschien timmeren met de meester? Ik vond dat ook heel erg stom. (is ook jaren 80) Maar ik denk dat het te maken had met de handwerkjuf; volgens mij was die minstens 120
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?