Mouwsjaal/bedjasje

  • Yvonne 46

    Ik ben al jaren op zoek naar het patroon van een zgn mouwsjaal. Vroeger werden deze ook wel gebruikt als bedjasje.

    Wie kan mij helpen?

  • Els

    Uit een heel oud breiboek (jaren 50) en een mouwshawl voor een baby, ook uit een oud boekje. De laatste is misschien eenvoudig groter te maken. Van beide heb ik het patroon. Dat kun je van me krijgen.

    Els

  • Hinke

    Volgens mij staat er ook een mooie bij de nieuwe patronen van Garnstudio maar die patronen zijn nog niet beschikbaar. En misschien heb ik het ook wel ergens anders gezien. Weer vergeten op te slaan/noteren8-)

    Hinke.

  • whitney

    Els, ik zou hem erg graag willen. Die van de 50e jaren vrouw .Wat een nostalgie die foto's zeg!!

    mieke.ten.haaf@planet.nl

  • Els

    Whitney, ik stuur hem naar je toe. Ik moet het patroon nog eerst even scannen, daarom wordt het wat later op de avond.

    Els

  • whitney

    Els dat is goed. Doe rustig aan.

  • cecile

    Hoi Yvonne,

    Ik heb het patroon van een mooie gehaakte, of moet het speciaal gebreid zijn?

    Groetjes, Cecile.

  • Alja

    Hoi Cecile,

    Heel graag zou ik een gehaakte versie willen hebben van zo'n mouwsjaal, kan/wil je me die mailen?

    Groetjes Alja

  • Sonja Zaal

    het isheel makkelijk te breien , je zet 160 steken op en breid in een willekeurige steek een lap van 60 of 80 cm ligt aan je lengte . Dan vouw je de lap dubbel op 30 of 40cm , naai dan de beide zijde 2/3 dicht . Pak nu de haak naald en maak aan de mouw gaten een mooie rand van ongeveer 25 cm en dat doe je ook aan de grote ronde en af is je mouwsjaal .Gr.Sonja

  • dagmar-anne@hotmail.com

    @ Cecile,

    Mag ik van u de gehaakte versie?

    Groetjes Anne