breiwol Wibra

  • anja

    Hallo allemaal,

    Bij Wibra is deze week de Saskia-wol in de aanbieding, 3 halen 2 betalen. Weet iemand wat de stekenverhouding hiervan is, en op welke naalddikte? Dan kan ik eerst een patroon uitzoeken, zodat ik weet hoeveel bollen ik moet kopen.

    Bedankt alvast!

    Groetjes, Anja

  • ine

    Bel de filiaal van Wibra even! Zij kunnen het zo van het etiket aflezen.

    succes

  • inekeD

    ik brei de wol van de wibra op pen 3 - 3 1/2 maar het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe los of hoe strak je breit…

    groetjes inekeD

  • Lies

    Ik brei de wol van de Wibra op 3,5 - 4.

    Voor een trui maat Medium heb je 6 bollen nodig.

    groeten,

    Lies

  • ine

    De dichtstbijzijnde Wibra is voor mij bijna 40 km ver, dus ik kom daar zelden tot nooit.

    Daarom de volgende vraag: hebben ze daar maar 1 soort garen?

    Anja heeft het over “Saskia” en Ineke en Lies hebben het over “de wol van de Wibra”.

  • Marina

    Dit is géén breiwol maar breigaren, 100% acryl!!!

  • wbudy

    ik brei de saskia op nld nr 4

    en hier in maastricht hebben ze ook katoen garen

    en dat garen wat flusselt hier in maastrichtse taal

    en zoals iedereen hier zegt het maakt veel uit of je vast of los breit ik brei nogal vast vandaar nr 4

  • Dianaatje

    De “wol” van de Wibra heet Saskia en is 100% acryl. Ik brei het op naalden 4 en vind het fijn spul. In de winter is het zoals elk kunstvezel wel statisch. Helaas heb ik geen wikkel meer dus de stekenverhouding kan ik niet voor je nakijken.

    Als je nooit iets van acryl breit zou ik er persoonlijk geen 40 km voor gaan rijden. Het kost 1 euro per bol dus als je er eens in de buurt ben kun je het ook kopen. Dan maak je die kilometers toch al.

  • ine

    Dank je wel voor de uitleg.

    Nee, voor acryl garen ga ik geen 40 km rijden.

    Als ik dat voor iets nodig zou hebben kan ik bij Zeeman in de buurt terecht. Of inderdaad als ik toch al eens bij Wibra in de buurt zou komen.

    Gebruik verder geen synthetisch garen bijna, alleen voor KIKA e.d. en daarvoor heb ik nog resten genoeg.

  • Hinke

    Op de wikkel van Saskia garen staat 3,5 - 4. Ik heb het wel gebruikt gebruikt voor berenkleertjes en ook wel beenwarmers voor mij zelf. Volgens mij brei ik het meestal op 4.

    Looplengte is ca. 260meter per 100gram.

    Hinke.