aan elkaar naaien

  • saapke wagenaar visser

    Hallo

    Even op google het volgende intikken: matrassteek. De bovenste is dan matrassteek en zie je een foto van de steek (is van Breiweb) en als je op leren breien en tips (de tweede) drukt kom je ook Breiweb en daar staan allerlei tips (ook de matrassteek)

    Saapke

  • cecile

    Ik brei de eerste steek altijd gewoonm dan wordt het niet zo flodderig aan de kanten. Bij mij ziet het er altijd keurig uit, als ik het op mijn manier aan elkaar zet.

    Cecile.

  • cecile

    Maar bij de matrassteek wordt steeds één draadje opgenomen. Ik neem er twee tegelijk op en het ziet er altijd keurig uit. Eén draadje opnemen is dus onnodig twee keer zoveel werk (en ik heb toch al zo'n hekel aan het in elkaar zetten!).

    Cecile.

  • ine

    Ik brei de laatste steek van de naald altijd rechts en neem deze bij het begin in de volgende naald terug averecht los af..

    Krijg je ook zo'n V-vormige kantsteek.

    Grappig en soms ook heel leerzaam om van anderen te lezen hoe men dingen doet. Die matrassteek ga ik zeker proberen.

  • cecile

    Kan iemand mij vertellen, wat nu eigenlijk het nut van zo'n kantsteek is? Als je je breiwerk in elkaar zet, komen deze steken toch aan de binnenkant van het werk te zitten. Wat maakt het dan uit hoe ze eruit zien?

    Cecile.

  • creadia

    als je een kantsteek breidt dan gaan de naden niet lubberen. zo ziet de binnenkant er ook piekfijn uit. niet ieder garen gaat lubberen aan de naden als je de eerste steek iedere naald breidt. maar het wordt echt veel mooier. ik zet mijn stukken ook inelkaar met het opnemen van 2 draadjes. dan krijg je een strakke naad en een mooie.

  • Mieke S.

    Ik brei nooit een kantsteek als ik iets aan elkaar moet zetten. Van lubberen heb ik nooit last! Een kantsteek brei ik bv. bij een sjaal of andere dingen die verder niet afgewerkt worden.

  • cecile

    Ik brei ook nooit kantsteken, heb al talloze truien gebreid, maar er zijn bij mij nog nooit naden gaan lubberen en het ziet er altijd prima strak uit.

    Cecile.