breiwerk krult erg om

  • Glenda de Loo

    Hallo,

    Ik heb een dekentje gebreid (1 rij recht, 1 rij averecht, om en om) en nu krullen de randen verschrikkelijk om. Ik heb geprobeerd om de randen nu af te werken met een lint, maar die krullen vrolijk mee… Is er nog een andere oplossing voor, 1 waarbij ik niet het hele werk opnieuw hoef te doen?

    Ik heb gelezen dat je beter de randen recht avcerecht kan doen om dit te voorkomen, maar daar is het nu dus te laat voor… snik.. iemand??

  • Willemijn

    Misschien kun je aan de randen nog een soort boord breien. Dus de steken opnemen en dan een aantal toeren ribbels of boordsteek bijv. 2r.2av. breien?

    Groetjes Willemijn

  • ine

    Glenda,

    een toer vasten eromheen haken wil ook wel eens helpen.

    ine

  • Glenda

    hallo Ine,

    Bedankt voor je tip maarre.. wat bedoel je er precies mee??ine schreef:

    >

    > Glenda,

    >

    > een toer vasten eromheen haken wil ook wel eens helpen.

    > ine

  • Agnes

    Hallo Glenda,

    Je kunt beter je werk onder natte handdoeken leggen, rustig laten drogen en dan komt het vanzelf goed.

    Ook kun je evt. heel voorzichtig met de stoomstrijkbout boven je werk de randen stomen. Dus niet met de bout erop maar net erboven en dan flink stomen.

    Dit eerst misschien even boven een proeflapje doen als je nog garen over hebt.

    Groetjes,

    Agnes

  • ine

    Glenda,

    bij het haken kennen we o.a. vasten, halve vasten, stokjes, e.d.

    In dit geval vasten dus. Zoek bij informatie over haken even op wat vasten zijn, dat is waarschijnlijk duidelijker, dan uitleg van mij.

    ine

  • Glenda

    Hallo! Ik heb het gewassen en een dag plat gelegd om te drogen en het krult al bijna niet meer! Bedankt voor alle tips, dit zal me (hopelijk) niet meer gebeuren!ine schreef:

  • Glenda

    Hallo! Ik heb het gewassen en een dag plat gelegd om te drogen en het krult al bijna niet meer! Bedankt voor alle tips, dit zal me (hopelijk) niet meer gebeuren!

  • Agnes

    Hoi,

    Je hebt het wel vaker hoor dat je breiwerk omkrult ook al doe je zo je best met omhaken enz. Maar vaak helpt het om te wassen en het goed in vorm plat te laten drogen. En als dat niet helpt dan gewoon onder de natte handdoeken leggen.

    Fijn dat het goedgekomen is!

    Groetjes,

    Agnes.

  • whitney

    Ik ga het ook proberen. Want de tweede stola ( de bruine van Willemijn in het rood) krult ondanks 2 steken re. achterin gestoken (li en re ook )best nog wat om.

    Het is trouwens weer wta te warm om te breien vind ik.