Breipatroon van Mickey Mouse 1945

  • Ruud Hanssen

    Gezocht breipatroon van Mickey Mouse (ca 1945)

    Wij zijn op zoek naar een breipatroon van een Mickey Mouse pop die ik in mei 1945 heb gekregen. Ik vermoed dat de mijn grootmoeder de pop heeft gebreid maar ik kan het helaas niet meer vragen.

    De pop was ongeveer 40 tot 50 cm groot en gebreid in het zwart met een rode broek. De armen en benen dus ook in het zwart en ?handen?en ?voeten? waren eivormige bolletjes in het geel gebreid. De snuit leek meer op een berensnuit, maar de grote ronde zwarte oren maakte de pop, zonder twijfel, Mickey Mouse.

    De pop was gevuld met kapok.

    Mickey kon niet zelfstandig staan, wel zitten, maar dan wel tegen een muur.

    Het patroon moet rond 1944 of 1945 ergens gepubliceerd zijn of te krijgen zijn geweest.

    Voor belangstellende heb ik nog wel een foto gevonden, maar helaas sta ik daar wel duidelijk op, maar Mickey slechts gedeeltelijk. Ik verwacht niet direct het breipatroon maar ik ben al blij met iedere tip in die richting.

  • Gerda Nap

    ik heb 2 patronen van mickey mousse en minnie. Ik heb de patronen in een verzamelmap, die map heb ik uitgeleend, ik zal zo even bellen of ik hem op kan halen. groetjes Gerda

  • sandera hanekamp

    Hallo Gerda,

    Ik ben al lange tijd op zoek naar een breipatroon van Mickey Mouse als knuffel. Toen ik een jaar of 12 was heb ik deze gebreid en de knuffel weggegeven. Ik zou hem nu graag opnieuw voor iemand willen maken. De pop was circa 40 cm lang.

    Ik hoor heel graag,

    hartelijk groet, sandera

  • sandera hanekamp

    Beste Ruud Hansen,

    Deze pop, die jij beschrijft, heb ik exact zelf gebreid toen ik 12 jaar oud was. Ik ben nu bijna 50 dus zo'n 38 jaar geleden, in 1970 dus.

    Ik heb hem op school gebreid en ik meen me te herinneren dat ik een wat oudere handwerkjuf had. Zij kan dus het originele patroon uit 1945 (zoals jij schrijft) hebben gehad en gebruikt. Of dit patroon is opnieuw in een of ander damesblad uit de zeventiger jaren gepubliceerd. Ik weet het niet.

    Maar ik ben ook al een jaar geleden begonnen op internet te zoeken naar dit breipatroon, maar geen resultaat tot nog toe. Ik zou het op prijs stellen wanneer u het wellicht vind, van u te vernemen en zal dat omgekeerd ook zeker doen.

    De breipatronen van Gerda Nap (die gereageerd heeft op uw mailtje) waren dat soms de juiste?

    Ik hoor graag van u,

    met vriendelijke groet,

    Sandera HanekampRuud Hanssen schreef:

    >

    > Gezocht breipatroon van Mickey Mouse (ca 1945)

    >

    > Wij zijn op zoek naar een breipatroon van een Mickey Mouse

    > pop die ik in mei 1945 heb gekregen. Ik vermoed dat de mijn

    > grootmoeder de pop heeft gebreid maar ik kan het helaas niet

    > meer vragen.

    > De pop was ongeveer 40 tot 50 cm groot en gebreid in het

    > zwart met een rode broek. De armen en benen dus ook in het

    > zwart en ?handen?en ?voeten? waren eivormige bolletjes in het

    > geel gebreid. De snuit leek meer op een berensnuit, maar de

    > grote ronde zwarte oren maakte de pop, zonder twijfel, Mickey

    > Mouse.

    > De pop was gevuld met kapok.

    > Mickey kon niet zelfstandig staan, wel zitten, maar dan wel

    > tegen een muur.

    > Het patroon moet rond 1944 of 1945 ergens gepubliceerd zijn

    > of te krijgen zijn geweest.

    > Voor belangstellende heb ik nog wel een foto gevonden, maar

    > helaas sta ik daar wel duidelijk op, maar Mickey slechts

    > gedeeltelijk. Ik verwacht niet direct het breipatroon maar ik

    > ben al blij met iedere tip in die richting.

  • spikeysmum@gmail.com

    Hallo dames,

    Ik weet dat het al heel lang geleden is dat dit item aan bod kwam. Maar ik wilde even zeggen dat ik een oud patroontje heb van Mickey en Minnie Mouse uit Phildar (ik weet niet hoe oud). Misschien is het wel dat wat jullie zoeken. Als je het patroontje wil stuur me dan maar een mailtje met jouw emailadres.

    Uploaded with ImageShack.us

  • Cathérine

    hoi mum

    zou ik van u ook het patroon mogen ???

    mvg Cathérine

  • spikeysmum@gmail.com

    Hallo Catherine,

    Ik zou je best het patroontje willen sturen, maar ik kan je emailadres niet zien. Stuur me even een mailtje dan stuur ik je het patroontje door.

    Groetjes Yvonne (Spikeysmum).

  • spikeysmum@gmail.com

    Hallo Marian,

    Ik kreeg een privemailtje van je voor het patroon. Maar je emailadres staat er niet bij, dan kan ik je ook niets sturen. Mail even naar mijn privemail en ik stuur je het patroontje door.

  • elly

    zou ik misschien ook het patroon mogen hebben ik heb 2kleindochters die ik daar heel blij mee maak

  • r.valk58@upcmail.nl

    Ik zou heel graag het patroontje willen van mini en mickey mouse,ik werk op een dagverzorging en wil dit met de mensen gaan breien.

    alvast hartelijk bedankt.

    Lenie