rondbreinaald vraagje

  • lia

    hallo allemaal, ik ben net begonnen aan een noorse trui op een rondbreinaald, na enig gestuntel aan het begin lijkt het nu te lukken. ik heb de naald nu redelijk uit de krul, maar hoe bewaar ik de naald als ik klaar ben? hangen jullie die op of rollen jullie hem weer op zoals in de verpakking? graag advies en alvast bedankt. eulilia

  • ria uit almere

    Ik bewaar ze altijd in de verpakking dan is ook de dikte snel op te zoeken als je hem nodig hebt ik heb er een stuk of 5 en da's lastig als ze los liggen dan moet ik eerst mijn naaldenmaatje er bij halen

    groetjes Ria

  • lia

    bedankt ria, dat is waarschijnlijk het handigste, ik had nooit gedacht aan de naalddikte die je dan niet direkt weet. bedankt voor je snelle reaktie. lia

  • ria uit almere

    graag gedaan

  • Margot

    Hallo, ik heb een vraag over een rondbreinaald, hoe krijg ik de krul uit de rondbreinaald,  als ik brei dan draait het helemaal rond? 

    Alvast bedankt, trouwens leuke blogspot van jullie….

  • Hinke

    Hallo Margot,

    Het schijnt te helpen om hem even in wat warm water te leggen. Heb het zelf nooit geprobeerd want mijn rondbreinaalden hebben dat probleem niet. Maar warm water is een simpele oplossing dus kun je zo even proberen.

    Succes, Hinke.

    Hinke ww