Noodgedwongen dikke plaid breien:-)

  • Hinke

    Helaas kan ik even niet verder breien aan de peuter-visserstrui. Ruim 2 weken geleden is er een plekje uit mijn rechterwijsvinger gesneden en dat wil maar niet helen. Daarom ben ik nu een plaid aan het breien met dubbel draad op naald 8, met de middelvinger lukt dat ondertussen prima, kan ik tenminste wat doen. :D  Maar voor het fijnere werk mis ik teveel controle, jammer want het is wel wat saai met één ding bezig zijn :D  :D 

    Maar goed, er zijn ergere dingen.

    Hinke ww
  • Els

    Jammer Hinke. Is continentaal breien geen optie? Dan zit de draad immers in je linkerhand. Maar mogelijk dat juist het sturen van de dunnere naalden problemen geeft?  Ik heb er jaren geleden wel wat moeite voor moeten doen om het net zo makkelijk eigen te maken als ‘gewoon’ breien, maar zou nu niet anders meer willen. 

    De peutertrui was gelukkig al op de groei gekozen wat de maat betreft toch?

    Els
  • Hinke

    Els continentaal heb ik jaren geleden wel eens geprobeerd maar had niet het geduld om het goed te leren, het breiwerk bleef me te los. De peutertrui is pas voor volgend jaar maar vind het leuker om mee bezig te zijn dan saai ribbels breien :) 

    Morgen maar even de praktijkverpleegkundige vragen hoe het verder moet met mijn vinger, misschien gebruik ik hem onbewust toch te veel.

    Hinke ww
  • Els

    Hoest met de gehandicapte vinger? Nog last of al weer fijn aan het andere soort handwerk kunnen werken? 

    Els
  • Hinke

    Nog steeds met de dikke plaid bezig :D De wond wilde eerst niet helen, toen heb ik er bijna twee weken een speciale pleister opgehad maar het werd nog niet beter. Ik dacht zelf op een gegeven moment misschien gebruik ik die vinger gewoon te veel. Moest toch naar de praktijkferpl.kundige en die zei meteen, je gebruikt hem te veel :D Niet zo crú hoor, ze is heel aardig. Ze heeft de vinger in verband gedaan met een laagje algenstof voor een betere heling en ik mocht twee dagen de vinger beslit niet gebruiken, ze had hem even extra in gepakt dan leek het wat erger zei ze :D  En inderdaad na twee dagen zat de wond eindelijk dicht. Ik kan de vinger nu weer goed gebruiken maar een draad erover voelt nog steeds vervelend, dat schuurt er dan zo over. Maar zo schiet de plaid mooi op :D 

    En ik heb vandaag maar even een granny square gehaakt (dat lukt weer prima) als proeflapje, plastic haaknaalden besteld en een draadsnijder. We gaan binnenkort vliegen, 14 uur vliegtuig plus al het wachten wat er bij komt en opeens bedacht ik wil toch iets mee. Las op internet dat plastic haaknaalden wel in de handbagage mogen dus ik hoop dat dat goed gaat, dan kan ik tenminste wat haken tijdens het wachten en zitten.

    Hinke ww
  • Els

    Goed om te weten van die plastic haaknaalden zeg! 

    En zo zie je ook maar weer dat wat je intuïtief al zelf weet ('ik gebruik m'n vinger te veel') meestal wel

    klopt. Wel moeilijk als je handen niet stil kunnen liggen. Een koeientand en een vrouwenhand……

    Je gaat nogal een eindje weg als je 14 uur gaat vliegen. Gelukkig houd je ook van lezen. 

    •  

    Els
  • Hinke

    Ja er gaan zeker boeken (tablet) mee. En mocht het toch misgaan met de haaknaalden dan laat ik het hier wel weten.

    We gaan naar Ecuador daar woont onze oudste zoon, veel geregel, zou het als vakantieland niet uitkiezen, te ver weg en te veel gedoe. Maar voor je kinderen moet je wat over hebben. En ik denk maar zo, ogen dicht (of niet) blik op on-eindig :) Maar even iets kunnen haken lijkt me wel prettig, maakt het wachten voor mijn gevoel altijd korter.

    Ben wel erg benieuwd of ze daar ook mooi garen hebben, er zal toch zeker wol zijn.

    Hinke ww
  • Hinke

    En ondertussen is de plaid klaar. Kan weer redelijk gewoon breien maar voor hoelang is niet duidelijk. Mogelijk moet ik in mei nog geopereerd worden aan die vinger maar dat is eerst even afwachten of het zo goed gaat. Dat hopen we dan maar :D Ik zal kijken of ik wat foto's op mijn web.log kan zetten die ik overigens zelden meer gebruik maar mijn fotoalbum is off-line en dan weet ik niet hoe ik hier foto's kan plaatsen. Maar eens uitzoeken of geduld hebben tot mijn man mijn  fotoalbum weer online heeft maar dat zal wel zomer worden.

     

    Hinke ww
  • Hinke

    Eindelijk kan ik toch weer wat foto's plaatsen, hierbij dus de ‘dikke’ plaid. Met een mooie zijkant vind ik, die zich al breiend zo vormt doordat je aan het eind 3 steken niet breit maar dan terug wel. En over 2 weken wordt ik aan mijn vinger geopereerd, een kleinigheid maar breien en haken zal ik wel even moeten laten dan. Ach tijd om een weer eens te gaan lezen. :D 

    Hinke ww
  • Els

    Mooi Hinke. Deze rand heb ik laatst ook gebruikt. Erg mooi is hij. Of er een koordje langs de zoom loopt. Volgens mij maakte ik hem anders (ik zou het op moeten zoeken in mijn boekje 'opzetten en afkanten, heb deze rand niet paraat uit t hoofd) maar met hetzelfde resultaat. 

    Sterkte straks met je vinger. Enne… lezen is óók een fijne bezigheid! 

    Els