Ice Yarn garens goedkoop maar ook goed?

• DELETION_USER avatar

Hallo,Graag wil ik hier een vraag stellen omdat ik gezien heb dat dit het meest actieve en grootste haak en brei forum is. Ik ben moeder van twee kinderen die nu allebei naar school gaan en heb zowaar wat tijd over en wil die graag gaan gebruiken voor mijn nieuwe hobby die breien heet. Nu zou ik graag als beginnende breier wat advies willen van ervaren breisters wat betreft goede en goedkope breigarens. Op internet vind ik vele webwinkels die ook vele verschillende merken aanbieden met hoog uiteenlopende prijzen. Nu kwam ik op een website terecht waar de prijzen van breigarens en breinaalden vele malen goedkoper zijn, maar ik vraag me af hoe de kwaliteit hiervan is en ook of het veilig is om online te bestellen? Heeft hier iemand ervaring met het merk Ice Yarn garens? Hier kan ik goedkoop breigaren kopen maar heb dus geen idee of dit goede kwaliteit is. Op de site van www.iceyarns.com lukt het niet om een account aan te maken, waarschijnlijk vanwege mijn gebrek aan Engels :S Dezelfde ice yarn garens zie ik ook op een Nederlandse versie waar ik wel kan bestellen, maar durf het nog niet. Dit is die Nederlandse site; www.crochet-knitting.yarnshopping.comHeel graag hoor ik jullie advies over dit garen en deze site!Alvast bedankt!!

Elizabeth van Rooijen    

• Hinke

Hallo Elizabeth, ik ken het garen en de website niet. Maar misschien hebben anderen er ervaring mee, al weet ik niet of hier nog geregeld gekeken wordt. Als je eerst met goedkoop garen wilt beginnnen kun je ook bij Zeeman, Action en Wibra kijken. Afhankelijk waar je het voor wilt gebruiken hebben die ook leuke garens al zijn de kleuren en soorten vaak wat beperkt. Ik gebruik het veel voor plaids en kussens bijvoorbeeld. Ik koop ook wel online garen maar vind dat vaak lastig i.v.m. kleuren, wel heb ik dan meestal mijn vaste adres(sen).

Hinke ww
  • Els

Zo grappig dat je als ‘nieuwkomer’ een site geeft waar ik als fervent breister en surfer op het web nooit terecht ben gekomen.  Als site vind ik het er goed uitzien vooralsnog. Ervaring met deze aanbieder heb ik dus niet. De paar dingen die ik bekeken heb moeten meteen in grotere aantallen afgenomen. Wanneer je zeker bent van de kwaliteit en de kleur is dat niet erg. Wie weet krijg je hier nog reacties van breisters die er al wél ervaring mee hebben.

Goeie tip van Hinke om ook eens bij genoemde winkels te gaan kijken. 

Els
  • Hinke

Ha Els je leest dus nog mee gezellig :) 

Hinke ww
  • DELETION_USER avatar

Bedankt voor jullie reacties dames! Helaas zijn geen van de drie genoemde winkels bij ons in het dorp te vinden dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en online een bestelling gedaan bij die ice yarn winkel. Als eerste wil ik voor mijn dochter een trui breien, Heb hiervoor 800 gram op het oog hele mooie baby alpaca wol gemixt met mohair besteld; http://crochet-knitting.yarnshopping.com/superkid-mohair-baby-alpaca-room Heel voordelig alleen de verzendkosten zijn wat meer, maar dan nog, zo voordelig kan ik het volgens mij nergens anders kopen. De webwinkel reageert snel en heeft netjes de bestelling in werking gezet.. het lijkt dus allemaal goed te gaan tot nu toe. Nu is het een paar dagen afwachten… spannend:) Hebben jullie nog goede tips van websites waar ik gemakkelijk patronen voor truien kan vinden?

• Els

Ja, Hinke, ik doe nog steeds mee en kijk in ieder geval zeer regelmatig of er wat nieuws staat. Ik ben druk met m'n projecten en kom later met de resultaten.  En ik vind het nog steeds erg rustig hier met nieuwe berichten. 

Elisabeth, je zou eens kunnen gaan rondkijken op de site van Garnstudio. Ook Jessica Tromp heeft wat te bieden. Op Ravelry (even een account aanmaken) is ook heel erg veel te vinden.  

Pinterest ken je? Daar doe je veel inspiratie op. 

Laat weten hoe je ervaringen zijn! Niet alleen wat betreft je bestelling maar zeker over ook je breiwerk.  Vragen kun je hier altijd stellen. 

Els
  • DELETION_USER avatar

Wederom bedankt Els! Wat enorm veel aanbod op die sites. Ik heb een hele mooie trui gezien op de site van www.jessica-tromp.nl Deze ga ik proberen te maken… zodra ik het breigaren binnen heb ;) 

• DELETION_USER avatar

De Ice yarn garens heb ik inmiddels goed ontvangen en het is prachtige wol! Ben er erg blij mee en ga zeker, tenminste als ik de tijd vind om mijn eerste project klaar te krijgen ;) , vaker bestellen bij deze webwinkel. Snelle en nette service en mooi goedkoop breigarens online gekocht! Als ik de trui waar ik mee bezig ben te breien af krijg dan zal ik hier een fotootje plaatsen.

• Els

Leuk! Doem hoor !

Els
  • Hinke

Fijn Elizabeth dat het hoed gegaan is en de wol mooi is.

Hinke ww