Plissé rokje Kika

  • Hinke

    Antje zoek je het plissé patroontje? Er moet ergens op dit prikbord een verbeterde versie staan, ik zal even zoeken.

    Hinke

    Gevonden:

    Ik heb het rokje gebreid op ndl. 3, 24 steken = 10 cm

    Opzetten 171, 7 cm plissé breien: Is elke naald 7 recht 1 av.

    Na 7 cm alle steken dubbel breien. Met de rest van de steken (86) nog 2,5 cm boord breien. Dit kan ribbels, of boordsteek 1 recht 1 averecht of wat je maar wilt.

    Je kunt de achternaad helemaal dicht naaien, maar je kunt ook de boord open laten en daar 1 of 2 lusjes aan haken en op de andere kant 1 of 2 knoopjes naaien. Net wat je zelf leuk vindt.

    Het patroon is heel handig op elk garen aan te passen. De omvang van de beer is ca. 38cm, daar ben ik van uit gegaan. Voor het plissé effect is niet al te dik garen het mooist denk ik.

  • sophia

    Beste Hinke,

    Kun je mij ook een foto sturen van het rokje? Een oudere dame hoopt het voor mij te gaan breien en zou het fijn vinden als ze er een plaatje bij heeft.

    sophiajongejan@solcon.nl

    Vriendelijke groeten,

    Sophia

  • Hinke

    Sophia, ik zal ze vast nog ergens hebben maar mijn berichtje is van bijna 10 jaar geleden en ik ben al weer een paar computers verder denk ik. Ze staan vast wel ergens op back-up bestanden maar mijn link daarnaartoe werkt even niet meer en mijn man heeft nog geen tijd gehad omdat te herstellen. Dus sorry, het kan wel een poos duren voor ik daar bij kan.

    Hinke ww
  • sophia

    Beste Hinke,

    Wat aardig dat u nog voor mij wilt kijken. Ik wacht gewoon rustig af.

    Deze week hoopt de baby geboren te worden. Lijkt me helemaal leuk om ze dan zo'n pliseé rokje aan te geven.

    Hartelijke groeten,

    Sophia Jongejan

  • Hinke

    Sophia, als het goed is heb je mail. Ik hoop dat het zo lukt. In ieder geval succes.

    Groet, Hinke.

    Hinke ww