Plissé rokje Kika

  • Joke Mol

    Hallo Hinke

    Ik probeer je rokje te breien maar denk toch dat ik het niet helemaal goed lees.

    Ik lees 1ste naald 7 recht, 1 avenrechts

    2de naald 3 recht, 1 avenrechts. 7 rechts, 1 avenrechts en dan ? herhalen???

    3de naald weer 7 rechts, 1 avenrechts?

    4de naald weer als 2de naald.?

    Lees ik dit zo goed.?

    Ik heb nu 4 toeren gebreid maar vraag me echt af of dit goed gaat.

  • Hinke

    Zo zou het er uit moeten gaan zien, het is lang geleden dat ik dit gebreid heb maar je krijgt dus 3 steken ribbels 1 st. tricot met de rechte kant voor, 3 st ribbel en weer 1 st. tricot maar dan de ribbel aan de voorkant. Zou het zo lukken?

    Hinke.

  • Joke Mol

    Hallo Hinke

    Wat ziet je rokje er leuk uit zeg.

    Ik denk dat er bij mij toch iets niet goed gaat.

    Wil je kijken wat ik hieronder schrijf of dat goed is?

    Waar ik over twijfel is de teruggaande naald.

    Ik lees 1ste naald 7 recht, 1 avenrechts

    2de naald 3 recht, 1 avenrechts. 7 rechts, 1 avenrechts en dan ? herhalen???

    3de naald weer 7 rechts, 1 avenrechts?

    4de naald weer als 2de naald.?

    Ik heb inmiddiels wel net als jou die plooien maar heb om de 2 plooien nu wel 7 steken gewoon ertussen als je het rimpelt ziet het er wel net zo uit.

    Ik hoop dat je het je nog kan herrinneren alvast bedankt.

    Groetjes Joke

  • Hinke

    Joke ik denk dat ik het al snap. <2de naald 3 recht, 1 avenrechts. 7 rechts, 1 avenrechts en dan ? herhalen???>

    Je moet deze naald inderdaad herhalen maar zonder de eerste 3 steken recht, dus wordt het zo:

    2de naald 3 recht, *1 averecht, 7 recht*, herhalen van *-*

    Volgens mij moet het zo goed komen en anders moet ik het zelf even opnieuw breien dan zie ik het wel.

    Hinke.

  • Joke Mol

    Hallo Hinke

    Ik heb nu een ander proeflapje opgezet

    1ste naald 7 recht, 1 averechts

    2de naald 3 recht, 1 averechts, 3 recht. 1 averechts etc.

    3de naald 7 recht, 1 avenrechts

    4de naald als de 2de naald. etc.

    Dit lijkt wel op jou rokje maar ik denk inderdaad dat het nog steeds niet helemaal goed is.

    Het andere lapje heb ik nu dus gebreid zoasl ik al eerder beschreven heb, lijkt ook wel op iets maar is ook niet helemaal goed.

  • Hinke

    Nee dat komt ook omdat je de 2e nld 3 recht* 1 aver. 3 recht 1 recht 3 recht * moet breien en herhalen van *-* dan krijg je de plooien om en om naar voor en achter. En omdat 3 recht + 1 recht + 3 recht 7 is brei je dus 1 aver. en 7 recht in elke naald maar zo dat aan de voor en achter kant die aver. steek verspringt. Ik hoop dat het zo lukt?

    Hinke.

  • Joke mol

    Hallo Hinke

    Bedankt voor je antwoord maar nu ben ik helemaal in de war.

    2de naald dus 3 recht, 1 aver, 3 recht, 1 recht, 3 recht, 1 avenrecht

    is hetzelfde als 3 recht, 1 aver 7 recht 1 aver

    zoals je al beschreven had.

    In ieder geval bedankt voor alle moeite.

    Groetjes Joke

  • Hinke

    Ja maar je breit de eerste 3 recht maar 1 keer aan het begin van de naald, als je goed leest heb ik er staan dat je na de 3 recht moet herhalen wat er tussen de sterretjes * staat dus 1 aver. en 7 recht.

    En ja ik ha al nooit juf willen worden, uitleggen is blijkbaar niet mijn sterkste punt:-)

    Hinke

  • Hinke

    Joke, is het nog gelukt met het plissé breien? Ik heb het misschien veel te ingewikkeld uitgelegd, want in principe is het heel simpel als je ziet hoe het in elkaar zit. Ik vind het zo sneu als het door mijn mogelijk te ingewikkelde uitleg niet lukt. Je mag me ook best even een pb sturen!!

    Hinke.

  • antje

    hallo ik zoek ook de beschrijving voor mijn oude pop van 50 jaar oude en wou het plisse patroon

    gebruiken voor die pop dus wat er op de sit klopt als patroon.