Kijken of het hier echt weer werkt

  • Els

    Vandaag afgemaakt. Ben er wel tevreden over. 

    Els
  • Els

    Het werkt dus. Maar wat zijn er weinig berichten! Jammer

    en mijn nieuwe foto staat er nog steeds niet in. Ik heb hem al talloze keren vervangen en opgeslagen. Luisteren is er niet bij!

    Els
  • Hinke

    De poppen zijn prachtig, echt schattig!! Ja helaas wordt er niet veel meer met het forum gedaan. Doordat het meer dan 2 maanden niet heeft gewerkt zijn er blijkbaar nog meer breisters afgehaakt (gebreid..:-))))

    Ik ben op dit moment nog bezig met een plaid (deken), dubbele draad, één draad basis kleur en met de andere draad, verschillende kleuren. En een visserstrui opnieuw opgezet voor kleinzoon. Had dit voorjaar al een stukje gebreid maar ik denk die krijg ik nooit af voor de zomer (kampeervakantie van de kinderen met kleinzoon) en voor volgend jaar zou hij te klein worden. Dus laatst weer afgehaald en nu een grotere maat opgezet.

     

    Hinke ww
  • Els

    Leuk Hinke dat je het ‘poppen’ noemt. Klinkt nl zo groot en ze zijn maar 20 cm lang. Gebreid op naald 2. Nu ben ik er nog zo een van katoen aan het breien op naald 3. De zachte babywol is mooi en lief, maar de ervaring leert dat (in ieder geval mijn) kleinkindjes ze knuffelen en zoenen en dan pluisjes in de mond krijgen. 

    Ik weet dat je met de visserstrui voor je kleinzoon bezig was. Slim wel om die nu wat groter te gaan maken. Ze groeien zó hard en dan is het best veel werk in verhouding met de tijd die ze de trui dragen. 

    Brei je de plaid gemêleerd? Zo begrijp ik het? Weer met kabels en zo? 

    In ieder geval zijn WIJ ondanks een niet werkend forum gewoon doorgegaan met breien

    Els
  • tine_winkel

    Oh, maar ik ben ook doorgegaan met breien, hoor. Ik zit alleen nog op een aantal andere groepen, o.a. via Facebook. En als je niet oppast gaat daar gewoon veel te veel tijd in zitten - en niet meer in je breiwerk…

    Ik ben vooral bezig geweest met allerlei brei-opdrachten: sokken voor een studente aan de mode-academie, kousen voor grote en kleine mensen, binnenkort een vestje. En ik kreeg ook nog een verzoek tot een maillot… Maar gezien de deadline en andere verplichtingen heb ik die opdracht weer teruggelegd.

  • Hinke

    Els op de fot lijken het inderdaad poppen :D Ze zijn in ieder geval schattig.

    De plaid is ribbels, heel simpel, ik zag het patron een keer in een krant en vond het wel leuk. Had dit voorjaar ook één gebreid en die was net klaar toen zoon langs kwam. Had zijn nieuwe auto opgehaald en hij vond de plaid wel leuk, heb ik hem die maar mee gegeven voor in de auto.

    Als deze klaar is, plaats ik wel even een foto.

    De visserstrui voor kleinzoon vind ik wat maat betreft best lastig. Bij Jessica is het die lengte en breedte voor 2,5 jaar, bij drops zie ik weer andere maten en in een breiboek thuis nog weer andere maten. Volgens mij wordt hij nu ruim genoeg en dan straks mij maar eens over deelengte buigen.

    Tine, gezellig dat je er weer bent. Breiopdrachten geeft je natuurlijk wel allerlei verschillende dingen te doen. Ik heb het wel gedaan maar heb er te weinig tijd voor. Vond de tijsdruk dan ook wel eens wat vervelend. Maar dat komt omdat ik teveel hobbys heb. :)  

    Hinke ww
  • Els

    Tine! Welkom terug. Fijn dat je ook nog lekker bezig bent. 

    Opdrachten heb ik af en toe maar eigenlijk vooral de opdrachten aan mezelf

    Els
  • Hinke

    Jee wat een type fouten in mijn stukje :S  Had een aantal verbeterd maar dat is niet goed doorgekomen blijkbaar. Nou ja, jullie snappen het vast zo ook wel :) 

    Hinke ww
  • Els

    En mijn verhaal is maar half opgenomen. 

    Nog echt niet helemaal in orde hier. Maakt de zin om de draad (grappige woordspeling

    Els
  • Els

    De teksten blijven dus half verschijnen. Wel irritant. 

    Els